فروشگاه اینترنتی متا بوک

معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است.

پیدا کردنی که به‌اندازه‌ی یک عمر طول می‌کشد.

و تکه‌هایی که همه‌جا حضور دارند و فقط کافی است ما در مسیرشان قرار بگیریم، آن وقت اگر هشیار باشیم، شاید بخش‌هایی از خودمان را ببینیم.

 

بخش‌هایی از خودمان را در رابطه‌ها و در آدم‌هایی که تجربه می‌کنیم، در موقعیت‌هایی که قرار می‌گیریم، در فیلم‌هایی که می‌بینیم، در تاریخی که مرور می‌کنیم و حتی در کوچه‌ای که هیچ عابری ندارد و باد درخت‌هایش را بدون حضورِ تماشاچیان نوازش می‌کند.

 

شاید زندگی همین است. ما زندگی را نه به‌صورت یک کل که به‌صورت جزئیاتی روزمره می‌بینیم. درواقع ما در «لحظه»ای از یک زمانِ اکنون همیشگی هستیم و شاید آن لحظه تمام همان چیزی است که «هدف» نام دارد؛ هدفی به نام زندگی کردن.

 

 برخورد کردن با تکه‌ای از زندگی و سپس پیدا کردن تکه‌ای ناهشیار از درونِ خودمان.

شاید زندگی تلاشی برای منسجم‌شدن و پیدا کردن بخش‌های بیشتری از خودمان است ودر این تلاش مدام با اتفاقات زندگی مواجه می‌شویم. این کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم است.

 

کلی که هنوز تکمیل‌نشده اما در مسیر پیدا شدن و بیرون آمدن از ابهام است. شاید این کتاب بتواند بخش‌هایی از درونِ شما را بیدار کند و به پیدا شدن بخش‌های گمشده‌تان کمک کند.

 

معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم :

 

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم ، نوشته پونه مقیمی، توانست در مدت زمانی اندک، به چاپ چندم برسد.

فارغ از اینکه، پونه مقیمی، بخش‌هایی از این کتاب را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود و به این ترتیب توانسته بود مخاطب کند، جذابیت کتاب هم در این رکورد تاثیرگذار بود. در این یادداشت به بررسی این اثر و آثاری که همانند این کتاب، تاثیرگذار هستند، می‌پردازیم.

 

تکه اول

«شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است. پیدا کردنی که به‌ اندازه‌ی یک عمر طول می‌کشد.»

اگر زندگی را اینگونه ببینیم، هر فرد، هر رخداد و هر رابطه‌ای می‌تواند بخشی از ما را به خودمان بشناساند. از این منظر زندگی کردن متفاوت است. چون ما را با آغوش باز به سمت پذیرش خود و احساساتمان می‌برد.

مسئولیت ما را در قبال احساسات، تجربیات و در یک کلام، زندگی را به ما نشان می‌دهد. و آن زمان که مسئولیت زندگی خودمان را به عهده بگیریم و از نقش قربانی بیرون بیاییم، می‌توانیم زندگی را آنگونه که دوست داریم زندگی کنیم.

 

تکه دوم

ما و جهان خودمان. این موضوع این کتاب است. در کنار پذیرش، ما یاد می‌گیریم که خودمان، شخص اول جهانمان هستیم و باید آن را بسازیم. در این صورت است که یاد می‌گیریم چطور دنیا، خوشبختی و آرامش‌مان را بر پایه حضور یا عدم حضور دیگران بنا نکنیم. می‌فهمیم که چگونه می‌توانیم بعد از هر رنجی، خودمان را تسلی بدهیم و آرامش ببخشیم.

رفتن آدم‌ها دیگر دلیل ناراحتی، اندوه و افسردگی ما نیست. اما هر فردی می‌تواند خودش را در یک رابطه کامل کند. بنابراین اگر زمانی به رابطه قدم بگذارد که خودش را پذیرفته باشد و جهانش را ساخته باشد، رابطه سالمی نیز برقرار می‌کند.

 

تکه سوم

صمیمیت در روابط: همانقدر که قوی و متکی به نفس بودن در زندگی اهمیت دارد، ایجاد و ساخت روابط سالم نیز مهم است. صمیمیت یکی از پایه‌های اصلی یک رابطه سالم است که به افراد کمک می‌کند به سمت شکوفایی و پیشرفت قدم بردارند.

معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم از صمیمت صحبت می‌شود. این صمیمیت زمانی به وجود می‌آید که یاد بگیریم با خودمان، انتخاب‌ها، اشتباه‌ها و گذشته‌مان در صلح باشیم.

 

فصل‌های کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم :

فصل اول: نگاهی به مفهوم زندگی و واقعیت‌های آن
فصل دوم: ما و رابطه‌ها
فصل سوم: احساس‌ها
فصل چهارم: تفکراتی که صمیمیت را در رابطه کم می‌کند
فصل پنجم: رابطه می‌تواند بستر چه اتفاق‌هایی باشد؟
فصل ششم: رفتارهایی که به درک کردن آدم‌ها کمک می‌‌کند
فصل هفتم: ما و آدم‌ها و تمام آن بخش‌های مشترک انسانی
فصل هشتم: زمان همان عنصر اصلی رشد در رابطه‌ها است
فصل نهم: تنهایی

 

جملات ناب از کتاب تکه هایی از یک کل منسجم :

شاید زندگی کردن پیدا کردن بخش هایی از خودمان  در تکه هایی از یک کلِ منسجم است پیدا کردنی که به اندازه یک عمر طول می کشد وتکه هایی که همه جا حضور دارد و فقط کافی است ما در مسیرشان قراربگیریم

آن وقت اگرهوشیار باشیم شاید بخش هایی از خودمان را ببینیم درموقعیت هایی که قرار می گیریم، درفیلم هایی که می بینیم در تاریخی که مرور می کنیم و حتی در کوچه ای که هیچ عابری ندارد و باد درخت هایش را بدون حضور تماشاچیان نوازش می کند.

 

این کتاب برای افرادی نوشته شده است که می خواهند با  تعمق بیشتری به دنیای درونی خود نزدیک شوند وبا بخش هایی از دنیای ناشناخته روان شناسان آشنا شوند.

 

 

سخن پایانی در معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم :

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم، مجموعه‌ یادداشت‌های کوتاهی است که با زبانی ساده و گویا و خالی از اصطلاحات تخصصی روان‌شناسی، چکیده‌ای از نظریات و مفاهیم این علم را برای مخاطب خلاصه کرده است.

 

اگر برای شنیدن جملاتی شبه‌دستوری که نویدبخش یک زندگی آرام‎‌ترند، آماده‌اید، این کتاب را تهیه کنید و بگذارید برایتان از دردها و گره‌های روان آدمی صحبت کند.

 

کوتاه بودن این یادداشت‌ها خوانش کتاب را راحت‌تر می‌کند. نیازی به پیگیری مطالعاتی خاصی نیست تا بتوان از این کتاب بهره‌مند شد.

کافی است همیشه دم‌دستتان باشد تا در زمان‌های مرده یا زنده‌ی روز به سراغش بروید و یا به عزیزانتان هدیه دهید تا روابط خود را عمیق‌تر و آرام‌تر از گذشته به پیش ببرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: متاسفم! شما مجاز به کپی کردنش نیستی

شاه راه مدرن ورود به دنیای کتاب

دسته بندی ها

مساله این نیست که خرید کتاب چقدر گرون تموم میشه، مساله اینه که اگر کتاب نخونی چقدر برات گرون تموم میشه!