فروشگاه اینترنتی متا بوک

کتاب یادداشت‌ های شیطان

تصویر شاخص
نویسنده

مترجم

حمیدرضا آتش‌برآب

تعداد صفحات

285

حجم

47 مگابایت

نوع فایل

PDF

کتاب یادداشت‌ های شیطان نوشتهٔ لیانید آندری‌یف و ترجمهٔ حمیدرضا آتشبراب است. انتشارات علمی فرهنگی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.

قوانین و مزایای استفاده

خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت . در صورت وجود مشکل در دریافت فایل ها با پشتیبانی سایت تماس حاصل فرمایید .

  • دسترسی به فایل محصول به صورت مادام‌العمر
  • تضمین کیفیت فایل ها
  • فعال‌سازی آنی لینک دانلود، پس از ثبت سفارش

درباره کتاب یادداشت‌ های شیطان:

کتاب یادداشت‌ های شیطان آخرین نوشتهٔ نویسندهٔ روسی تبار لیانید آندری‌یف است. آندری‌یف در این رمان با استفاده از مکاشفهٔ یوحنا، سقوط شیطان به زمین را به تصویر می‌کشد، اما برخلاف بسیاری از کتاب‌های دینی و غیر دینی، این‌بار شیطان نه به دستور خدا و نه برای وسوسه و جنگ با انسان، بلکه برای شناخت انسان پا به زمین می‌گذارد.

او برای این هدف، میلیاردری معروف به نام «گرنی واندرهود» را انتخاب می‌کند؛ انتخابی که تجربهٔ درد و عشق انسانی را به او نشان می‌دهد. آندری‌یف در رمان «یادداشت‌های شیطان» با هنرمندی تمامْ طبقهٔ بورژوا و امپریالیسم را به‌عنوان شیطانی مسلم به تصویر می‌کشد که سبب می‌شود حتی در ورای چهرهٔ معصوم‌ترین زن داستان هم، فاحشهٔ بابل نمایان شود.

 

حمیدرضا آتش‌برآب مترجم کتاب در یادداشتی که برای کتاب نوشته است توضیحات و تحلیل خوبی از رمان ارائه می‌کند که قسمت‌هایی از آن را در اینجا ذکر می‌کنید:

  • اثر پیشِ رو آخرین کار لیانید آندری‌یف و به نوعی خاصترین آنهاست. رمان یادداشتهای شیطان بازتاب دریافت اوست از ابرانسان نیچه؛ مفهومی که اساس آثر ادبی یک نسل را به خود اختصاص داد. آندری‌یف نیز مانند داستایفسکی، گمان می‌کرد، تعارض خیروشر در خود انسان نهفته است.

  • به باور او: جهان تراژیکترین وضعیت را به خود گرفته است. تراژدی نیز در این است که همه‌چیز، چنان با گناه درآمیخته و چنانی در جهل و سیاهی فرو شده، که از شیطان – پدر شر و پلیدی – نیز در بدکرداری پیشی گرفته! دقیقا همین فکر نویسنده در آخرین اثرش – که پیش روی ماست – به چشم می‌آید.

  • یادداشتهای شیطان اعتراض شدیداللحنی است برضد بنیان و ارزشهای جامعه بورژوا که در قلب و ذاتش نیروی خصمانه بشری نهفته است.

  • این آخرین اثر و رمان ناتمام لیانید آندری‌یِف، به نوعی کتابی است که در آن کل آثار نویسنده جمع‌بندی می‌شود و به نتیجه می‌رسد؛ اثری پیامبرگونه و نبوغ‌آسا که به ما این امکان را می‌دهد، دورنمای دهشتناک بشر را ببینیم و معنا کنیم.

  • هشدارهای نویسنده در این اثر کاملا به‌روز و معاصرند. ماکسیم گورکی گفته است: مشاهده روح انسان و پیش‌بینی آن در این اثر، حیرت‌انگیز است. این پیش‌بینی نه تنها درباره خود انسان صادق بوده، بلکه توانسته اجتماعی را هم، که در آن قانونِ بیرحمِ حسابگری و دروغ و شرارت، حکمفرمایی می‌کند، تصویر کند.

 

درباره لیانید آندری یف نویسنده کتاب یادداشت‌ های شیطان:

لیانید آندری یف در ۲۱ اوت ۱۸۷۱ به دنیا آمد و در ۱۲ سپتامبر ۱۹۱۹ درگذشت. او یک نمایشنامه‌نویس و نویسندهٔ رمان و داستان کوتاه و اهل روسیه بود. او را به‌عنوان «پدر اکسپرسیونیسم ادبیات روسی» می‌شناسند.

آندری‌یف یکی از بااستعدادترین و پرکارترین نمایندگان «عصر نقره‌ای» بود. سبک ادبی او ترکیبی از عناصر مکاتب ادبی رئالیسم، طبیعت‌گرایی و نمادگرایی روسی است.

آندری‌یف از یک‌سو در بحبوحهٔ بحران‌های اجتماعی و انقلاب‌های روسیه حضور داشت و از سوی دیگر در مسیر ایده‌ها و جریانات اجتماعی و ادبی مختلف قرار گرفته بود. او در دوره‌های مختلف زندگی‌اش با عقاید و افکار و تمایلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرد.

تلنگری به همهٔ مکتب‌های ادبی نو زد و در راهی طولانی از رئالیسم به سمبولیسم، با درهم‌آمیختن این ۲ مکتب، طراوت و ظرافت خاصی به آثارش بخشید. او همواره به‌دنبال یافتن پاسخی برای پرسش‌های بی‌شمارش در زندگی بود. رمان «یادداشت‌های شیطان» یکی از آثار اوست.

 

بخشی از متن کتاب یادداشت‌ های شیطان:

امروز درست دهمین روزی است که من به هیأت انسان در آمده‌ام و سرگرم این زندگی زمینی هستم. تنهایی‌ام بس‌ژرف است. به رفیقی نیازی ندارم، اما گاهی لازم می‌شود، از خودم بگویم، و هیچ‌کس نیست که با او صحبت کنم.

فکر کردنِ تنها کافی نیست؛ و مادامی که فکر زا به رشتۀ کلام در نیاورم، از وضوح و دقت کامل به دور می‌ماند: اندیشه را عیناً باید مثل سرباز یا تیر تلگراف به صف کنی، مثل خط آهن امتدادش دهی، از روی پل بگذرانی، خاکریز و پیچی احداث کنی و در محل آشنا، توقفگاهی ترتیب دهی…

 

پیشنهاد هایی برای دوستداران کتاب یادداشت‌ های شیطان:

یادداشت‌ های شیطان کتابی خواندنی و جذاب از دسته‌ی کتاب های رمان خارجی است. اگر از این کتاب جذاب لذت برده‌اید گزینه‌های دیگری را برای مطالعه به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دانلود با لینک مستقیم

دانلود از لینک کمکی

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید.
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب یادداشت‌ های شیطان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت اصلی 63,000 تومان بود.قیمت فعلی 35,910 تومان است.

تعداد
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1401تعداد بازدید: 2860
پیشنهاد ما

کتاب هیچ‌ وقت دروغ نگو

قیمت اصلی 32,000 تومان بود.قیمت فعلی 16,800 تومان است.
5
20

کتاب آیین دوست یابی

قیمت اصلی 10,000 تومان بود.قیمت فعلی 7,500 تومان است.
4

کتاب بخش دی

قیمت اصلی 25,000 تومان بود.قیمت فعلی 11,800 تومان است.
165

کتاب تو کله‌ خر هستی! برو پیش، موفق می‌شوی

قیمت اصلی 22,500 تومان بود.قیمت فعلی 14,600 تومان است.
متا بوک

متا بوک

در تیم تولید محتوای متا بوک، در تلاش هستیم تا برگزیده ترین کتاب های الکترونیک و صوتی را برای شما فراهم کنیم

error: متاسفم! شما مجاز به کپی کردنش نیستی

شاه راه مدرن ورود به دنیای کتاب

دسته بندی ها

مساله این نیست که خرید کتاب چقدر گرون تموم میشه، مساله اینه که اگر کتاب نخونی چقدر برات گرون تموم میشه!